Ik ben geïnteresseerd en wil huren. Wat moet ik doen?
Stap 1: U schrijft zich in via het kopje aanbod – en dan klikken op woningselector– op de website www.hureninzeezicht.nl en geef hierbij uw woonvoorkeuren op.
Stap 2: U ontvangt dan een e-mail om een wachtwoord aan te vragen voor uw persoonlijke woondossier.
Stap 3: U kunt uw persoonlijke en financiële gegevens aanvullen in uw persoonlijke woondossier.
Stap 4: Voeg de gevraagde financiële en persoonlijke documenten toe in uw woondossier onder het kopje ‘mijn documenten’. Welke documenten dit zijn staat al op de projectwebsite beschreven onder FAQ.
Stap 5: Wanneer uw dossier compleet is zal het verhuurteam u proberen een woning aan u toe te wijzen. Uw dossier moet namelijk nog worden beoordeeld door het verhuurteam.
Stap 6: Als uw dossier akkoord is bevonden door het verhuurteam, dan zal de woning definitief toegewezen worden en ontvangt u de huurovereenkomst en toebehoren.
Stap 7: Nu is het wachten voor oplevering van het appartement en het moment dat u de sleutels in ontvangst kunt nemen. U ontvangt tijdig de definitieve datum van oplevering aan ons.
Moeten er inschrijf- of bemiddelingskosten worden betaald?
U hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten/courtage. Voor de oplevering van de woning dient de eerste maand huur en de borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren.
Inkomen en toetsing
Wat zijn de inkomensvoorwaarden om te huren?
Om een woning te huren dient u de volgende inkomensvoorwaarden als richtlijn aan te houden:
- U heeft een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van minimaal 3,5 x de maandhuur. Vakantietoeslag, eventuele 13e maand en vaste bonussen mogen hierin worden meegerekend.
- Eventuele schulden of andere lasten worden in mindering gebracht op het inkomen.
Huurt u samen? Dan geldt het onderstaande:
- Het tweede inkomen kan voor 100% worden bijgeteld.
Bent u gepensioneerd?
- U heeft een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van ca. 3 x de maandhuur. Eventuele vakantietoeslag en 10% van het eigen vermogen mag hierin worden meegerekend.
Bent u zelfstandig ondernemer?
- Neem contact met ons op voor een antwoord op maat. Hier geldt standaard een minimale waarborgsom ter grootte van 3 maanden.
Mogen ouders of derden garant staan als er niet voldaan wordt aan de inkomensvoorwaarden?
Garantstellingen van ouders of derden zijn niet mogelijk.
Telt een uitkering mee als inkomen en mag deze meegenomen worden in de inkomensberekening?
Een uitkering wordt als inkomen meegenomen mits het een uitkering voor langere periode betreft. Denk hierbij aan een WIA uitkering. Indien dit het geval is ontvangen wij graag het volgende van u:
- Toezeggingsbrief UWV in plaats van werkgeversverklaring
- Kopie bankafschrift waarop storting uitkering zichtbaar is
Daarna zullen wij intern beoordelen of u voldoet aan de inkomensvoorwaarden.
Kan ik als student de woning huren?
Het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.
Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd.
Wordt er een waarborgsom gevraagd? Zo ja, hoeveel bedraagt deze?
Een borg ter hoogte van 1 maandhuur inclusief servicekosten wordt standaard gevraagd, in sommige gevallen kan dit hoger zijn als er extra zekerheid nodig is. Wanneer u zelfstandig ondernemer bent of wanneer u een tijdelijk contract heeft. De hoogte van de waarborgsom wordt bij de toewijzing vermeld.
Inschrijven
Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?
Wanneer de verhuur van Zeezicht start wordt het inschrijfformulier op de website toegevoegd, momenteel kunt u zich nog niet inschrijven. Wanneer de inschrijving start dan ontvangen wij graag de documenten zoals verderop op vermeld.
Welke documenten moet ik met het inschrijfformulier uploaden?
- Kopie legitimatiebewijs (geen rijbewijs en BSN-nummer en foto onherkenbaar gemaakt)
- Uittreksel BRP
- Verhuurdersverklaring/hypotheekhouders verklaring
Bent u in loondienst?
- Werkgeversverklaring
- Jaaropgave
- Gewaarmerkt document ‘arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Dit document kan alleen aangevraagd worden met een DigiD inlog. https://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/digitaal-verzekeringsbericht.aspx
Bent u gepensioneerd/AOW-gerechtigd?
- Jaaropgave van AOW en indien van toepassing pensioen
- Kopie bankafschrift waarop storting van 3 maanden AOW en indien van toepassing pensioen zichtbaar is
Bent u zelfstandig ondernemer?
- Recent uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden)
- Jaarcijfers van afgelopen 2 jaar (voorafgaand aan ondertekening huurovereenkomst) opgemaakt door accountant/administratiekantoor
- Prognose van het aankomende jaar
En indien van toepassing:
- Echtscheidingsconvenant
- Overzicht eigen vermogen
- In geval van verkoop van de huidige woning: de (voorlopige) koopakte + overzicht resterende hypotheek
- In geval van aanhouden van huidige koopwoning: een overzicht van de hypotheeklasten van de afgelopen 6 maanden
Wij zullen op basis van de aangeleverde documenten een screening uitvoeren. Het kan voorkomen dat wij aanvullende documentatie opvragen om een juiste beslissing te kunnen nemen. Vanzelfsprekend gaan wij hier uiterst zorgvuldig mee om.
Hoe worden de woningen toegewezen?
De woningen worden toegewezen aan de hand van de door u opgegeven voorkeuren. Indien er meerdere inschrijvingen zijn per woning wordt er geloot. De loting geschiedt volledig geautomatiseerd door het systeem.
Wanneer hoor ik of ik een woning toegewezen heb gekregen?
Na sluiting van de inschrijving op een nog nader te bepalen tijdstip, vindt de toewijzing c.q. loting plaats, waarna onze medewerkers digitaal contact opnemen met de 1ste kandidaat van elke woning. Bent u niet bereikbaar, dan zullen wij uiterlijk na 5 werkdagen de volgende kandidaat benaderen.
Is een huisvestingsvergunning voor Zeezicht nodig?
Nee, aangezien het huursegment waar deze appartementen toe behoren is geen huisvestigingsvergunning noodzakelijk.
Services
Services
Uiteraard krijgt Zeezicht een full-service concept waarbij wij u zoveel mogelijk diensten leveren en klussen uit handen nemen. Graag verstrekken wij in een persoonlijk gesprek nadere informatie over de services die Zeezicht haar bewoners biedt.
Huren
Kan ik de woningen bezichtigen?
Aangezien het nieuwbouwwoningen betreffen, er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet zomaar betreden. Wij hebben een referentiewoning die wij op afspraak kunnen bezichtigen. Uiteraard is de wijze van bezoek afhankelijk van de toekomstige protocollen inzake het coronavirus.
Wat is de minimale huurtermijn?
U huurt de woning voor minimaal 1 jaar, gerekend vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen alleen per de eerste van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 volle kalendermaand.
Is er, naast de huurprijs, nog sprake van servicekosten?
Ja, de servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Deze kosten bedragen € 105,- per maand.
Voor de gezamenlijke ruimtes, waar alle bewoners gebruik van maken, worden bepaalde kosten gedeeld. U ontvangt hiervan altijd een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van de rijksoverheid.
Is er parkeergelegenheid bij de woningen?
Parkeren bij Zeezicht is mogelijk in de ondergelegen parkeergarage. De kosten van een verplichte parkeerplaats bedraagt € 60,- per maand en komt bovenop de huurprijs.
Kan ik een 2e parkeerplaats bijhuren?
Nee, helaas heeft Zeezicht slechts ruimte voor één (verplichte) parkeerplaats per appartement.
Bij de gemeente Den Haag kunt u voor een eventuele 2e auto een bewonersvergunning aanvragen. Daarvoor heeft u een verklaring van de verhuurder (beheerder) nodig waarin aangegeven staat dat u geen tweede parkeerplaats in de parkeergarage kunt huren.
Bij de aanvraag bij de gemeente dient u het kenteken op te geven van de auto die in de garage staat. Deze auto kan namelijk geen gebruik maken van de bewonersvergunning.
Meer informatie treft u hier aan: https://www.denhaag.nl/nl/parkeren/parkeervergunning-bewoners-en-hun-bezoek-aanvragen/parkeervergunning-voor-bewoners-aanvragen.htm
Voor bezoekers geldt dat zij dus niet kunnen parkeren in de garage. Op straatniveau is sprake van betaald parkeren.
Heeft de woning een eigen berging voor opslag van bijvoorbeeld fietsen?
Ja, de appartementen beschikken over een externe berging die in de onderbouw is gelegen.
Wanneer worden de woningen opgeleverd?
De prognose is dat de woningen 1e kwartaal 2021 gereed zijn voor bewoning. We streven ernaar de definitieve datum 6 weken vóór oplevering aan u door te geven. In de huurovereenkomst zal specifieke bepaling worden opgenomen waarin deze procedure wordt beschreven.
Afwerking van de woningen/complex
Hoe ziet de keuken eruit? Welke keukenapparatuur is aanwezig?
De greeploze en luxe keuken wordt compleet en gebruiksklaar opgeleverd, inclusief: vaatwasser, inductiekookplaat, recirculatieafzuigkap, separate oven en magnetron en een koel-/vriescombinatie. De apparatuur is van het merk Siemens. De keukens worden in een rechte, hoekopstelling of met een eiland zoals aangegeven op de plattegrond. De keukens worden voorzien van een composiet blad.
De appartementen gelegen op de 10e, 11e en 12e verdieping worden bovendien voorzien van een wijnkoeler en Quooker.
Hoe is de complete badkamer ingericht?
De badkamer wordt compleet ingericht opgeleverd. Inclusief dubbele wastafel met badkamermeubel, spiegel, douchescherm, inloopdouche met comfortabele regendouche en vaste verlichting.
Woningtypes E en F, op verdieping 10, 11 en 12, worden naast een inloopdouche voorzien van een ligbad. Deze twee woningtypes beschikken eveneens over een tweede badkamer voorzien van badkamermeubel en inloopdouche.
Hoe is het separate toilet afgewerkt?
De toiletruimte is voorzien van een hangend toilet met fontein en volledig betegeld. De appartementen gelegen op de 10e, 11e en 12e verdieping worden ook voorzien van een toiletmeubel en vaste verlichting.
Hoe zijn de wanden afgewerkt? Zijn er delen die niet op deze manier zijn afgewerkt?
Alle wanden zijn voorzien van een fraai glad glasvlies behang (gesausd) met uitzondering van de meterkasten. Het toilet en de badkamer zijn tot aan het plafond voorzien van tegelwerk. De luxe vloertegels hebben een afmeting van 600 x 600 mm (kleur Essential basalt) en de wandtegels hebben een afmeting van 300 x 600 mm (kleur mat wit). Eén wand in de douchhoek is voorzien van een strokentegels in dezelfde kleur als de vloertegel. Datzelfde geldt voor de achterwand van het toilet en de opstaande rand van het ligbad (bij woningtype E en F).
Toegangssysteem
Iedere huurder krijgt toegang tot het gebouw met behulp van een tag (per huishouden worden twee tags afgegeven). Bezoek kan zich aanmelden via beltableau bij de hoofdentree. De toegang van de woning en berging wordt verkregen middels een sleutel. De postkast is ook voorzien van een eigen sleutel.
Mag ik boren in de muren/ iets ophangen / een kabel doorstrekken?
In de wanden zijn elektraleidingen opgenomen. Indien er geboord moet worden vooraf met een kabeldetectie de leidingen opzoeken. In een aantal ruimten zijn loze leidingen opgenomen voor het eventueel trekken van extra kabels. Leidingen mogen onder geen beding in vloeren of wanden gefreesd worden. De gaten en aanpassingen moeten bij oplevering worden dichtgezet.
Hoe is de vloer afgewerkt?
Alle vloeren, met uitzondering van de badkamer en het toilet zijn voorzien van een mooie PVC vloer.
Hoe worden de woningen verwarmd?
De woningen worden middels comfortabele vloerverwarming en koeling verwarmd. In de badkamer is nog een additionele verwarming middels een handdoekradiator. De woningen maken gebruik van warmte-koude opslag en hiertoe wordt een leveringsovereenkomst tussen de huurder en de exploitant afgesloten.
Beschikt Zeezicht over een lift?
Het gebouw beschikt over een lift die direct uitkomt op de woningverdiepingen en in de parkeerkelder.
Hoe groot en waar is de berging en is er licht aanwezig?
De grootte van de bergingen is variabel en zijn allen gesitueerd in de parkeerlaag. Er is in elke berging een lichtpunt inclusief armatuur aanwezig. Elektrapunten bevinden zich in de algemene gangruimte.
Waar kan ik mijn fiets stallen?
De fietsen kunnen in uw eigen berging geplaatst worden.
Zijn de appartementen energiezuining?
Ja, de appartementen worden zeer goed geïsoleerd en beschikken over een energielabel A en zijn aangesloten op een warmte-/koudeopslag.
Interesse?
Door u hier in te schrijven wordt u op de hoogte gehouden over de voortgang van dit project.